Fanpage parafii

Kancelaria

Kancelaria parafialna czynna od poniedziałku do piątku bezpośrednio po wieczornej liturgii. W sprawach nagłych (zgłoszenie do chorego, zgłoszenie pogrzebu) proszę dzwonić na nr tel. 739 988 911

W związku z ochroną danych osobowych informujemy, że wszelkie zaświadczenia, akty i świadectwa należy odbierać osobiście. Dokumenty dotyczące dzieci do 18 r.ż. może odebrać tylko rodzic lub prawny opiekun.

UWAGA!!! Po zaświadczenia o możliwości bycia chrzestnym lub świadkiem bierzmowania zgłaszamy się w parafii ZAMIESZKANIA, nie zameldowania czy pochodzenia. Zgłaszamy się tam, gdzie mieszkamy dłużej niż miesiąc, nawet jeśli jest to tymczasowe zamieszkanie.


CHRZEST
Sakrament chrztu sprawowany jest w każdą niedzielę podczas Mszy św. o godz. 11.30 (z wyj. uroczystości odpustowej). Poza niedzielą możliwa jest, w uzasadnionych przypadkach, sama liturgia chrztu (bez Mszy św.). Należy zgłosić się do kancelarii na miesiąc przed planowaną uroczystością.

Dokumenty:

  • akt urodzenia dziecka; 
  • dokładna data ślubu rodziców dziecka;
  • dane rodziców chrzestnych (imię i nazwisko, dokładny adres zamieszkania, wiek);
  • zaświadczenie z parafii zamieszkania rodziców chrzestnych o możliwości pełnienia roli chrzestnego (jeśli są spoza naszej parafii); w przypadku młodzieży szkolnej zaświadczenie od katechety o uczestnictwie w lekcjach religii.

Rodzice chrzestni mają być praktykującymi katolikami, uczęszczającymi na niedzielną Eucharystię, wyznającymi swą wiarę życiem zgodnym z nauką Kościoła. Nie mogą być dopuszczone do tej funkcji osoby żyjące w niesakramentalnym związku małżeńskim, osoby niepraktykujące (Msza św., spowiedź, kolęda) oraz młodzież nie uczęszczająca na katechizację.


MAŁŻEŃSTWO
Najpóźniej 4 miesiące przed planowaną datą ślubu należy zgłosić się do kancelarii (po wcześniejszym kontakcie osobistym lub telefonicznym), aby spisać protokół przedślubny oraz ogłosić zapowiedzi.

Dokumenty:

  • świadectwa chrztu narzeczonych (do odebrania tylko i wyłącznie w parafii chrztu; ważne 6 miesięcy), na akcie chrztu powinien być odnotowany sakrament bierzmowania, jeśli nie ma takiej adnotacji, należy odebrać odpowiednie świadectwo z parafii bierzmowania;
  • zaświadczenie o braku okoliczności wykluczających zawarcie małżeństwa (dokument z USC – ważny 6 miesięcy);
  • zaświadczenie o uczestnictwie i ukończeniu katechizacji przedmałżeńskiej i spotkań w poradni rodzinnej (można donieść w późniejszym terminie);
  • dowody osobiste;
  • w przypadku, gdy oboje narzeczonych nie są z naszej parafii, potrzebna jest zgoda z jednej z parafii zamieszkania.

Informujemy, że, z uwagi na różne nadużycia, wszelkie propozycje (co do śpiewu, wystroju itp.) muszą być najpierw uzgodnione z Proboszczem. Każdy fotograf czy kamerzysta ma posiadać licencję do pracy w czasie liturgii, którą ma okazać w dniu ślubu.

 

POGRZEB
Pogrzeb zgłasza najbliższa rodzina w Parafii zamieszkania. Jeśli zmarły zamieszkiwał poza naszą Parafią, potrzebna jest zgodna na pochówek z parafii zamieszkania. 

Dokumenty:

  • skrócony akt zgonu z USC;
  • karta zgonu dla administracji cmentarza;
  • zaświadczenie o udzieleniu sakramentu chorych i wiatyku (Komunii świętej), jeśli zgon nastąpił poza parafią lub w szpitalu (wystawia je kapelan szpitala).